Obliguen a Nova York a donar més espai a bicis i vianants ​


La ciutat de Nova York segueix els passos de Bogotà, Milà i Paris i prepara un pla urbanístic perquè ciclistes i vianants tinguin més espai.

Cada cop són més les ciutats que anuncien mesures a favor de la bici per ajudar al distanciament social al que obliga el coronavirus. Alguns governants locals van prenent consciència del problema de mobilitat que se’ls presenta i s’han proposat assignar més espai a ciclistes i vianants.

El pla que ha aprovat el Consell de Nova York , segons explica StreetBlog, consisteix en dedicar 75km de carrers a vianants i ciclistes.No han dit que faran carrils bici sinó que consisteix en tancar carrers perquè els ocupin vianants i ciclistes.

El problema és que el seu alcalde , De Blasio, hi està en contra però es veurà obligat a implementar-lo perquè s’ha fet llei. L’alcalde ja ha anunciat que hi posarà tots els impediments que pugui perquè diu que tancar carrers o parts de carrers no garanteix la seguretat de tothom.

Malgrat l’actitud de l’alcalde, el pla tirarà endavant perquè té més vots a favor que en contra al Consell. La proposta ha sortit endavant perquè membres del Consell com Corey Johnson hi han treballat molt. Per aquest polític, l’actitud de l’alcalde fa que Nova York deixi de ser una ciutat líder que assenyala el camí a la resta del país.

Demandes dels hospitals

Diversos hospitals han demanat a l’ajuntament que posi carrils bici perquè els sanitaris hi puguin arribar amb seguretat. L’alcalde va respondre que ho faria i n’ha fet dos però pel sector sanitari és insuficient. També va prometre instal.lar estacions de la bici pública City Bike al costat dels hospitals però com que requereix temps encara no ho ha fet. L’únic que ha aconseguit és que una empresa privada cedeixi bicicletes a sanitaris.

Twitter amb el personal de l'hospital rebent les bicicletes
Sanitaris de l’ Elmhurst Hospital reben bicicletes

Que com a mínim els sanitaris tinguin carrils bici segurs és una proposta de la senadora Jessica Ramos que representa l’àrea i que ha recollit les demandes del sector. Segons diu, no n’hi haurà prou amb garantir la mobilitat segura de sanitaris i cal fer més perquè “la millora de la nostra infraestructura de bicicletes beneficiarà els novaiorquesos molt temps després de la crisi”.

Relacionat:  Control de velocitat amb radar a les bicicletes

La revolució

Mentre l’alcalde rep presions per totes bandes el país viu una revolució ciclista que està fent que es disparin les vendes de bicicletes tal com explica Reuters. El govern dels Estats Units ha declarat la bicicleta com una aliada contra l’expansió del virus i permet que les botigues de bicis estiguin obertes. La situació ha fet que sense esperar-ho petits negocis hagin experimentat un augment de vendes molt important, sobretot de bicicletes de gamma baixa.

L’ús de la bici a ciutats grans dels Estats Units no arriba a l’1% però a ciutats petites hi ha taxes d’ús del 5%. Per tant, a una ciutat com Nova York hi ha molt marge per créixer i faci el que faci l’alcalde la gent s’està decidint per la bici perquè els fa por el transport públic i el virus ha arribat per quedar-se.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *