Neix una plataforma per reclamar un carril bici a la Via Augusta

Veïns i entitats han creat la Plataforma Bici Augusta per reclamar un carril bici a la Via Augusta entre la Diagonal i la plaça Borràs de Sarrià.

Via Augusta a la Plaça de Gala placídia
Via Augusta a la Plaça de Gala Placídia. Foto: Barcelonaenbici.cat

En l’actualitat, la Via Augusta és un carrer de doble sentit, 6 carrils i amb girs a l’esquerra. Per tant,és poc adequat per anar-hi en bici.

Veïns i entitats s’han organitzat per reclamar un canvi al carrer que inclogui carril bici i espais verds.

Excepte un petit tram amb una rambla entre la Plaça Molina i la Diagonal la resta del carrer és com una autopista al mig de la ciutat. És doncs, un carrer molt perillós per anar-hi en bici i col.labora en l’aïllament ciclista entre la part alta i la baixa de la ciutat. De fet, no hi ha manera d’arribar a la part alta per cap carril bici.

Fa 12 anys el districte va fer el projecte de carril bici i en fa 6 el va rependre. Però mai es va dur a terme i ara a petició d’ERC el districte reclamarà a l’Ajuntament que hi torni.

Els anys 2008 i 2016 es va anunciar un carril bici que no s’ha fet

Noticies per anunciar el carril bici de la via augusta els anys 2008 i 2016. Com que no s'ha ara fet neix una plataforma per reclamar un carril bici a la Via Augusta.
Noticies per anunciar el carril bici de la Via Augusta els anys 2008 i 2016.

Els precedents

El projecte es va dissenyar l’any 2008, es va reprendre el 2016 i forma part del pla ciclista de la ciutat aprovat el 2014 que s’hauria d’haver fet abans de 2018. Segons la regidora de districte de l’any 2008, el carril bici podria donar servei a les 50.000 persones que cada dia van als centres educatius que hi ha al voltant de la Via Augusta. A més, el cap de setmana serviria per connectar la ciutat amb Collserola on molts barcelonins hi pugen amb la bici. Per aquest motiu, en el manifest de la plataforma reclamen que es connecti Sarrià amb les Planes per la via de servei dels Túnels de Vallvidrera. Atès que no s’ha fet res, a finals de 2019 el districte de Sarrià-Sant Gervasi va aprovar a petició d’ERC rependre el projecte amb l’aprovació de tots, excepte Ciudadanos i el PP.

La Plataforma Bici Augusta

Per presionar l’Ajuntament més neix una plataforma per reclamar un carril bici formada per dotze entitats ciutadanes. Són institucions com les associacions de pares de l’Institut Menéndez y Pelayo, de lInstitut Montserrat , de l’Escola Orlandia  , la plataforma Sarrià Respira , les associacions de veïns de Sarrià , del Putxet i el Farró o centres excursionistes com Els Blaus. La plataforma ha creat el perfil de twitter @augustabici i una web  des d’on es pot seguir la seva reivindicació i estar alerta de les seves accions. La primera acció que faran és una pedalada el dia 19 d’abril  (s’hi pot anar a peu o en patinet) i demanen que s’hi afegeixi tothom que vulgui un canvi a la Via Augusta.
Tweeter de la Plataforma Bici Augusta
Recorregut de la Via Augusta de Barcelona on es reclama un carril bici
Recorregut de la Via Augusta

Motius pel carril bici

Des de la Plataforma es recorda que a l’entorn de la Via Augusta hi ha una de les concentracions del món més alta de centres educatius i disposa de molts centres sanitaris. Per això, no és el més adequat tenir sis carrils pels cotxes que són una font de contaminació i soroll que supera tots els límits permesos. És doncs, una d’aquelles autopistes urbanes de Barcelona responsables de soroll i contaminació que no deixa espai per les persones.

Aprofiten la reivindicació per reclamar una reurbanització total per crear zones verdes a les voreres i donar prioritat al transport públic.

Aquesta remodelació no seria només en benefici de la salut i la tranquil.litat dels veïns de la zona. Tota la ciutat se’n beneficiaria perquè seria més fàcil accedir en bici del centre a la zona alta i al revés. 

Més informació a : https://plataformabiciaugusta.art.blog/

Altres notícies