La bici de ciutat també és la teva arma contra el greix

L’esport aprima, però hi ha  ciclistes amb “panxa ciclista”….

Tots sabem que fer esport aprima perquè gastem energia. Però tots hem vist ciclistes licrats panxuts. Aquests no són l’exemple a seguir perquè cometen errors

En tot cas, la bici no sempre funciona per tenir un ventre pla perquè el greix es perd a tot al cos. Si ets home de mitjana edat la panxeta serà l’últim que perdràs. Mala sort.

Limitacions i avantatges de la bici urbana per aprimar

Anar en bici per una ciutat com Barcelona no és com fer bici a la carretera o a una pista: no podem anar a la velocitat que vulguem, ens haurem d’aturar moltes vegades i els trajectes limiten el temps de pràctica.

Però aquesta debilitat té avantatges que podem aprofitar: si som regulars i cada anem en bici una estona és qüestió de temps que el nostre cos ho noti i s’adapti.

Noia per un carril bici de Barcelona
Noia per un carril bici de l’Eixample. Foto: Barcelonaenbici.cat

 

Rutes curtes i ràpides

Per aprimar amb la bici es recomanen rutes llargues i tranquil.les o rutes curtes i ràpides. A ciutat és més factible fer-les curtes i ràpides.

De fet, son les rutes curtes i explosives les que donen millors resultats. Per tant, l’estratègia a ciutat serà fer que el nostre trajecte diari sigui el més ràpid possible.

Com que els semàfors i el trànsit provoquen aturades tenim una estratègia encara més bona: accelerar al màxim a cada sortida.

Cada semàfor és una oportunitat per exigir el màxim al nostre cos. I el nostre cos s’haurà d’acostumar a tenir sempre la màxima energia disponible.

Ofega’t

Tendim a pensar que aprimem quan suem, però no és així. Quan suem perdem líquids però els recuperem quan en bevem.

Perquè l’esport sigui efectiu hem d’anar amb el pols accelerat: es considera que es crema greix quan es va al 70-80% de les teves pulsacions màximes.

Per calcular el teu nivell màxim de pulsacions hem de restar la nostra edat a 220. El nombre resultant és el màxim aconsellable a que pot anar el nostre cor. El 70-80% d’aquesta xifra és la franja on notem que ens ofeguem i no podem parlar.

Amb un pulsòmetre sabrem si estem arribant a aquesta xifra. Si cada dia portem el nostre cos a aquest límit varies vegades farem “cremades de greix” molt més grans que amb sortides llargues i tranquil.les.

No esmorzis

Quan fem esport cremem sucre. Si el nostre cos no té sucre disponible només li queda cremar greix. Diversos estudis han demostrat que l’esport en dejú aprima perquè no té sucre disponible. El sucre és energia i si no es fa servir es converteix en greix.

El que podem fer per anar en bici a la feina és esmorzar quan arribem. De pas, descansem. Un cafè sense llet i  sense sucre ens donarà l’energia suficient per anar en bici fent servir les reserves de greix.

Alimentació saludable

Per molt esport que facis si menges malament no serveix de res. Consumir productes amb sucre i fer esport només serveix per cremar el sucre consumit. Per això molta gent fa esport i no aprima.

La clau és no consumir sucre i obligar el nostre cos a cremar greix. Per aconseguir-ho hem de canviar d’hàbits d’alimentació i tendir a consumir més proteïnes i greix que hidrats de carboni: un entrepà de pernil o de pollastre amb un cafè sol serà millor que el suc i la pasta.

Sigues irregular, puteja’t

El cos s’adapta a tot. Si cada dia fem el mateix el cos s’acomoda. Li hem de fer saber al nostre organisme que cada dia serà diferent. Com més avancem més necessitat de canvis tindrem per aconseguir resultats.

Amb la bici de ciutat és fàcil: podem canviar de ritme, de trajecte, buscar pujades… Barcelona té l’avantatge del desnivell: encara que no ens calgui sempre podem anar una mica més amunt. Podem allargar el trajecte de tornada tant com vulguem.

Aprimar amb la bici de ciutat és un procés llarg però no és costós. Només cal ser regular i tenir petites estratègies com accelerar fort a les sortides, alternar ritme ràpid i lent i menjar bé. Amb el temps el nostre cos es farà més fort i esvelt i tots els companys de feina que reien de vosaltres hauran de rendir-se a l’evidència.