Hi haurà carril bici al Carrer Aragó i al Passeig de la Zona Franca

A la tardor de 2020 un nou carril bici creuarà l’Eixample des de Meridiana fins al Carrer Tarragona. El del Passeig de la Zona unirà la Plaça Cerdà amb al Carrer Motors.

El nou carril bici d’Aragó farà 4,8 quilòmetres i anirà pel costat mar. Serà unidireccional i estarà separat dels cotxes per una filera d’aparcament i jardineres.

Els cotxes perdran un carril en un carrer que té més trànsit que l’AP7  i que és una autèntica autopista urbana.

Mapa dels carrils bici amb els nous marcats en groc
Mapa dels carrils bici

Per l’extrem nord enllaçarà amb el carril bici a l’altra cantó de la Meridiana i que continua per la Rambla Guipúscoa fins a Sant Adrià.

A l’altre extrem, acabarà al Carrer Tarragona on hi ha un carril bici per anar cap a Plaça Espanya o cap a l’Estació de Sants.

El carril bici del Passeig de la Zona Franca

Aspecte actual del Passeig de la Zona Franca
Aspecte actual del Passeig de la Zona Franca amb el carril bici del Carrer de la Mineria

El Passeig de la Zona Franca guanyarà un carril bici que anirà fins a l’alçada del Carrer Motors.

Allà ja hi comença des del 2019 un carril que creua per sota la Ronda Litoral i va cap a la zona industrial.

Aquest carril de 500 metres queda aïllat de la xarxa i fa que el ciclista es trobi de sobte en  un carrer de set carrils per cotxes i voreres no gaire amples. Ara, se li vol donar continuïtat per cobrir el quilòmetre i mig que falta  fins a Plaça Cerdà.

Inici del Passeig de la Zona Franca a tocar de Plaça Cerdà
Final del carril bici que ve de la zona industrial. Foto: Barcelonaenbici.cat

Encara no es saben detalls de com serà el carril bici del Passeig de la Zona Franca. Hi ha l’opció de fer-lo anar pel centre o pels lateral i totes dues opcions donen problemes. L’únic que ha dit l’Ajuntament hi haurà un carril de pujada i un de baixada.

El 2019 ja es va intentar fer però es va retirar el projecte perquè no es veia clar on posar-lo. L’únic que es va fer és el pas per travessar la Ronda Litoral. La resta del projecte es va va guardar al calaix.

El carril bici de la Zona Franca és molt important perquè comunica una zona on hi va molta gent cada dia a treballar. Gràcies a aquesta infraestructura molts treballadors poden deixar el cotxe i passar-se a la bici.

Nova mobilitat

Aquests dos carrils bici són el primer projecte després dels 21 quilòmetres de carrils fets a causa del coronavirus. Quan funcionin ja hauran fet 28 quilòmetres nous durant el 2020.

Aquests dos carrils bici formen part d’un paquet de mesures per afavorir els desplaçaments en transport públic, a peu i en bicicleta. Altres mesures anunciades son doblar el carril bus a Diagonal i Gran Via i ampliar voreres amb pintura a Pelai i la Ronda Universitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *