França farà un registre amb totes les bicicletes

robatori bicicletes registre

El Consell d’Estat ha decretat que totes les bicis noves estiguin registrades en un fitxer nacional. El procés començarà el primer de gener de 2021 i afectarà a totes les bicicletes noves excepte les infantils.

Quan una botiga vengui una bicicleta haurà d’introduir el número de sèrie i la identitat del propietari en una base de dades. L’objectiu és tenir una base de dades accessible per la policia a tot el país. Fins ara, n’hi havia de disperses per regions i ajuntaments.

El motiu és l’augment del robatori de bicicletes. Amb la pujada de les vendes provocada per la pandèmia també han augmentat els robatoris. Amb més demanda els lladres les venen abans i molts han vist en el robatori de bicis una activitat molt lucrativa.

A més, l’arribada de les bicicletes elèctriques ha motivat molt els lladres perquè en poden treure molt benefici.

Màfies organitzades de robatori de bicicletes

El robatori de bicicletes ha París ha augmentat un 62% en els primers nou mesos de l’any. Segons les dades, s’han posat unes 5000 denúncies pel robatori de la bici (300 menys que a tot Catalunya l’any 2018). A tota França es roben unes 400.000 bicicletes cada any.

A altres ciutats del món passa el mateix: a Nova York se’n van robar un 27% més fins arribar a les 4500 bicis robades i a Londres el doble que l’any anterior, unes 3000.

Les bicicletes robades no només van a la venda de segona mà. Gràcies als GPS s’han descobert màfies que roben bicicletes per enviar-les a l’Àfrica i a l’Europa de l’Est.

La por de les autoritats és que la por al robatori freni l’expansió de la bici a França. A Barcelona el 67% dels que podrien anar en bici no ho fan perquè els fa por que els la robin. De fet, al 25% dels ciclistes de Barcelona li han robat la bici.

Mesures per evitar el robatori de bicicletes a París

A l’Ajuntament la situació preocupa molt i han pres mesures. Han començat a instal.lar aparcaments segurs als carrers. Són els anomenats “veloboxes”.

Foto: Bloomberg

Una altra mesura és revisar les obligacions dels constructors per obligar a crear espais per aparcar bicicletes a tota mena d’edificis. A tot el país s’estan revisant instal.lacions públiques com estacions de tren per buscar espais per fer-hi aparcaments segurs.

El contracte de compravenda de bicicletes

Amb el contracte de compravenda de bicicletes no assegurem no comprar una bicicleta robada. Però si ho és tindrem una Llegeix-ne més

El registre de bicicletes​ contra el robatori
Etiqueta Biciregistro

El 25% dels ciclistes de Barcelona han patit el robatori de la bici. Amb el registre de bicicletes es pot Llegeix-ne més

Com lligar la bicicleta al carrer
Bicicleta sense una roda

Lligar la bicicleta al carrer sembla un tema simple però no ho és. Saber com lligar la bicicleta pot ser Llegeix-ne més

Al 25% dels ciclistes de Barcelona li han robat la bici
Restes de bicicleta robada

Diu el Baròmetre de la Bicicleta de Catalunya de l'any 2019 que el 25% de ciclistes ha sigut vícitma del Llegeix-ne més