Els beneficis per la salut d’anar en bici a la feina

Anar cada dia en bici transforma el teu cos i dona benestar mental

Anar en bicicleta a la feina és l’opció més saludable (i barata) per anar a la feina.

Segons les enquestes, a Barcelona el trajecte més habitual per anar a la feina és d’uns 8 quilòmetres. Aquesta distància és perfecta per fer-la en bici.

Diversos estudis, com el de British Medical Journey, detalla els extraordinaris beneficis per la salut d’anar en bici a la feina.

Aquest estudi va seguir durant cinc anys 200.000 persones i les va classificar segons el mètode de transport.

El resultat és que els ciclistes tenen millors indicadors de salut que els que van a peu, en cotxe o en transport públic.

Per tant, implementar polítiques a favor de la bici a la ciutat reverteix en una millor salut dels treballadors i redueix costos sanitaris a l’empresa i la societat.

Els motius que fan que anar en bici millori la salut són:

Anar en bici et fa feliç

Millorar l’estat d’ànim és el primer pas per millor l’estat físic general. Enquesta rere enquesta es veu que els fan esport cada dia són mes feliços.

La gent més feliç és més saludable, optimista i agradable i el seu cos funciona millor.

Desconnectes de la pressió laboral

Mentre pedales no penses en la feina.

Conduir una bici et fa desconnectar de les preocupacions diàries. No hi ha res millor per oblidar un mal dia a la feina que tornar a casa en bici.

Noia en un carril bici de Barcelona
Foto: Barcelonaenbici.cat

Sensació de libertat

La sensació més gloriosa per l’ésser humà és la llibertat. Anar en bicicleta cada dia ho porta implícit perquè. Per començar som lliures d’anar en bici o no.

Amb  la bici podem canviar de trajecte per descobrir llocs nous o camins nous. Amb el cotxe o en transport públic estem lligats a un camí repetitiu i únic.

És divertit i relaxant

Anar en bici ens connecta amb la infantesa i això comporta relaxació i benestar.

Aire més net

Es rep menys contaminació sobre la bicicleta que dins d’un cotxe, com explicàvem aquí . L’aire de les ciutats està contaminat però sobre la bici (o caminant) rebem menys micropartícules contaminants.

Millors habilitats congnitives

Se sap que l’exercici diari frena el declivi cognitiu , la pèrdua de memòria i la dificultat d’aprenentatge.

Es fa el cor més fort

Fer cada dia una activitat aeròbica suau reforça el sistema cardiovascular. El resultat de forçar cada dia una miqueta el cor és que a la llarga li costa menys fer cap esforç.

La conseqüència de tot és que anar en bici allarga la vida

Segons un estudi fet a Nova Zelanda, els que cada dia fan una miqueta d’esport tenen un 13% menys de mortalitat.

Aquest estudi és molt seriós perquè va estudiar el 80% dels treballadors del país durant 15 anys. Del resultat es pot concloure que pedalar cada dia allarga la vida.

Hi ha molts motius per fer esport regularment i tots són vàlids. Als motius de salut per anar en bici a la feina s’hi afegeix que és temps que estalviem de fer esport en un altre moment. Amb el temps el cos va millorant.

El resultat no pot ser més bo perquè estalviem temps, estalviem diners i  millorem la salut física i mental. A més, fem la ciutat més habitable i reduïm la factura sanitària de l’empresa i de la societat.