El nou carril bici de Diputació només fa 68cm per sentit

Carril bici Diputació estret davant Las Arenas
Carril bici del Carrer Diputació. Foto: Barcelonaenbici.cat

Sorpresa i indignació entre el col.lectiu ciclista pel nou tram de carril bici al Carrer Diputació, davant del Centre Comercial Las Arenas. El carril fa 68cm mentre que els manillars de les MTB d’avui dia fan 72 cm

Per obres a la Gran Via s’han posat parades d’autobús on hi havia el carril bici. Per no fer coincidir autobusos i bicis s’ha passat el carril bici a l’altra banda del carrer.

Imatge de com era el carril bici de Diputació abans de la modificació

Carril bici tallat a Gran Via

Durant els propers tres anys s’elimina el carril bici del primer tram a la Gran Via i les bicis hauran d’anar per Diputació. El motiu del canvi és que comencen unes obres al metro a la plaça Espanya per instal.lar-hi ascensors.

 146cm pels dos sentits, rigola inclosa

La sorpresa ha sigut l’estretor del nou tram del carril bici. El total de l’ample és de 146cm però si descontem els 30cm de rigola queda en 116cm.

El carril sentit Besós fa 68cm fins la ratlla divisòria (que fa 10cm) i el carril sentit Llobregat uns altres 68cm.

Aquestes amplades queden molt lluny dels 3m (1,5m per sentit) que recomana el Manual per a la construcció de vies ciclistes de la Generalitat per carrils bici bidireccionals.

Carrils de 68cm i manillars de 72cm

Hi ha molts models de bici amb amplades molt diverses. Podem trobar bicicletes de carretera amb manillars de 42cm fins a les Mountain Bikes actuals que acostumen a ser de 72cm. Fins i tot, algunes els porten de 80cm.

Per tant, si es creuen dues bicis amb manillars entre 70 i 80cm la situació es torna molt perillosa.

Queixes dels ciclistes

Les crítiques no han trigat a arribar perquè la situació ha empitjorat molt respecte al que hi havia abans.

A més, ara hi haurà encara més trànsit perquè ha d’absorbir les bicis que no poden anar per Gran Via.

A Twitter molts usuaris s’han quexat amb missatges indignats assenyalant que l’amplada tan justa crea perill i inseguretat.

No sé quien habrá sido el genio de permitir este Cb tan estrecho, mirar mi manillar lo ancho que es , se imaginan otra btt viniendo en direccion contraria? Es caída al suelo ASEGURADA @bcn_ajuntament c/ Diputació , habría q denunciar esta chapuza!! pic.twitter.com/CwX7EdHexM

— Vanessa Serrano (@vrsn91) August 10, 2020

Per si no n’hi hagués prou amb l’estretor s’hi afegeix la sortida del pàrquing del centre comercial. Mentre durin les obres serà l’única sortida pels cotxes des del centre comercial.

Motiu de l’estretor

Segons al.lega l’Ajuntament s’ha hagut de fer tant estret perquè el carril bus de l’altra banda del carrer necessita més espai.

Abans de la modificació només hi havien dos carrils de cotxes i el carril bici bidireccional amb una amplada justa però suficient.

Les obres a la Gran Via s’allargaran tres anys però és possible que abans es pugui restablir el carril bici i les parades del Bicing que s’han eliminat.

De moment, tenim que el carril bici de Diputació fa només 68cm per sentit i així es queda fins a nou avís.

Barcelona adopta el “model Madrid” de carril bici amb cotxes
Barcelona adopta model Madrid carril bici

Rosa Alarcón, regidora de mobilitat, anuncia que l'estratègia fins 2024 serà que bicis i cotxes comparteixin espai. Per garantir la Llegeix-ne més

No hi haurà carril bici a la Ronda Universitat
Ronda Universitat. No hi haurà carril bici

L'any 2018 l'Ajuntament va anunciar la licitació del carril bici de Ronda Universitat. Recomana anar per la Gran Via.

L’Ajuntament diu ara que no hi haurà carril bici a la Via Augusta
Carril bici Via Augusta

El passat dimarts dia 11 al Consell de Barri de Sarrià va quedar clar que no hi haurà carril bici Llegeix-ne més

Segovia és la ciutat amb menys carril bici: només 700 metres

Totes les ciutats intenten apropar-se a models de mobilitat sostenible. Totes menys Segovia que porta 10 anys sense fer cap Llegeix-ne més