El Bicing no funciona

Bicing sense bicis. El Bicing no funciona

Amb més usuaris que mai el Bicing no funciona. El sistema s’ha col.lapsat i els usuaris es queixen de la falta de manteniment i d’estacions buides o plenes.

D’abril a juny va guanyar 7000 usuaris i a finals de setembre ja en són 24.000. Mai abans havia viscut un augment tant gran d’usuaris. I amb més usuaris hi han més viatges i més incidències.

Més usuaris del Bicing i més problemes

Però amb més usuaris també hi han més problemes. Els usuaris diuen que el Bicing no funciona perquè no sembla que el servei s’hagi dimensionat per atendre la demanda. Durant el mes de setembre s’han fet 1,12 milions de viatges, és a dir, 26500 més que el mateix mes de l’any anterior.

La fi del confinament va coincidir amb l’arribada del Bicing a 11 barris, l’augment de 100 estacions i la incorporació de 1000 bicis elèctriques. Els usuaris antics noten que el sistema s’ha degradat i els nous no estan satisfets.

Rodes del Bicing punxades

El mes d’agost l’Ajuntament va reconèixer un augment de bicicletes amb les rodes punxades. Asseguren que es retiren per reparar, però cada cop és més habitual. Això crea una incomoditat als usuaris perquè arriben a l’estació i tot i que hi ha bicicletes no es poden fer servir.

La causa de les rodes punxades poden ser dos: vandalisme i desgast. Amb les bicicletes fent més viatges el neumàtic es gasta abans i punxa més fàcilment.

La solució que ha presentat l’empresa és incorporar neumàtics antipunxades. Durant octubre faran proves per veure si funciona.

Estacions buides o plenes

L’altre problema greu és quan els usuaris es troben amb les estacions sense bicis per agafar o sense ancoratges per tornar-les. Això resta eficàcia al servei.

Aquesta situació és un mal endèmic del servei perquè es fan més viatges de muntanya a mar. La solució és moure-les però no sempre es fa. A més, si plou els treballadors del Bicing no fan res perquè l’empresa no els equipa per treballar amb pluja.

Alternatives al Bicing

El Bicing és el principal servei de bici compartida a la ciutat però no és l’únic. Aquest any l’ajuntament ha repartit quasi 4000 llicències perquè altres operadors ofereixin el seu servei de bikesharing.

Es van repartir entre 7 empreses que ja donen servei de bicicleta elèctrica compartida: n’hi 1000 d’Scott i 1000 més de Donkey Republik, al juny va arribar e-cooltra amb 300 bicis elèctriques (a final d’any en tindrà 600), a l’octubre s’incorpora Bolt amb 742 bicicletes més i Yego ja en té 200 al carrer.

Bolt porta a Barcelona una nova bici elèctrica compartida
Bolt a Barcelona

Ja tenim Scoot, Donkey Republic, Ecooltra, Yego i ara arriba Bolt a Barcelona amb la seva bici elèctrica compartida. Comença Llegeix-ne més

Nou servei de bici elèctrica compartida d’eCooltra
Bicicleta ecooltra a la Sagrada Família

A partir del 16 de juny ja es podrà fer servir el servei de bici elèctrica compartida de l'empresa líder Llegeix-ne més

El Bicing guanya 7000 usuaris i ja funciona al 70%
Bicicleta del Bicing al Fòrum

Des que es va reobrir el servei el 23 d’abril els usuaris augmenten el doble del que era habitual

L’Ajuntament amenaça amb retirar bicicletes aparcades correctament
Bicicleta lligada a un senyal amb paper d'ameneça de multa

Han deixat avisos a bicicletes lligades als senyals de carrers de Gràcia Avui els ciclistes que lliguen a la bici Llegeix-ne més