Bogotà ja pensa en fer fixes els carrils bici provisionals pel coronavirus

El 16 de Març la capital de Colòmbia va fer en una nit 22km de carrils bici provisionals. Al cap d’un mes ja en són 117. Ara es planteja deixar-los quan s’aixequi el confinament.

La capital de Colòmbia va sorprendre al món fent carrils bici provisionals per facilitar la mobilitat durant el període de confinament pel coronavirus.

Per l’expert francès en infraestructura ciclista Mathieu Chassignet és el camí a seguir perquè permet ser flexible i adaptar-se a la necessitat. En aquesta solució s’ha fixat França pel seu pla de mobilitat a partir de l’11 de Maig quan es relaxi el confinament.

El 17 de Març el missatge d l’alcaldessa Claudia López va ser “renti’s les mans, quedi’s a casa i si ha de sortir pensi en fer-ho en bicicleta”. Per aquesta alcaldessa la situació s’ha d’aprofitar per promocionar un transport net que ajuda a no propagar el virus.

Per facilitar els desplaçaments aquell mateix dia van crear 22km de carrils bici provisionals en trajectes d’alta demanda. De seguida van veure que alguns trams tenien molt ús i altres menys. Observant la demanda van anar redissenyant els trams: en van tancar alguns i en van ampliar altres per l’alta congestió. Al cap de cinc setmanes ja en tenen 117km i han allegeurit el volum de gent al transport públic.

El desconfinament

El 27 d’Abril l’alcaldessa té previst relaxar el confinament obrint alguns sectors però no creu que el transport públic sigui una solució perquè no permet la distància social. El servei de l’empresa municipal TransMilenio seguirà al 35% i l’única opció per mantenir la distància és el cotxe privat i la bicicleta. Com que el vehicle privat només el fa servir el 15% de la població i el transport públic no podrà assumir la demanda s’espera que molta gent passi a la bicicleta.

Relacionat:  El pla de Barcelona contra els contagis és fer 21km per la bici

Per això han pensat que serà millor deixar els carril bici fer-ne de nous com expliquen a la seva pàgina oficial. Les autoritats han detectat que l’ús de la bici ha augmentat molt durant la quarentena fins al punt que alguns carrils bici tenen un 150% més d’ús.

Altres mesures

L’empresa municipal de transport ha creat rutes especials per portar sanitaris als hospitals sense risc de contagi, han instal.lat punts per rentar-se les mans a les parades, cada dia netegen la flota de vehicles, els autousos porten les finestres obertes i han retirat elements que poden ajudar al contagi. Com a totes les ciutats del món la situació és complicada però la ciutat líder a la regió en carrils bici ara és exemple mundial en gestió de la mobilitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *