
Rosa Alarcón, regidora de mobilitat, anuncia que l’estratègia fins 2024 serà que bicis i cotxes comparteixin espai. Per garantir la seguretat dels ciclistes limitaran un carril a 30km/h.
La idea és que les vies ciclables passin de 800km a 1000km. Per aconseguir-ho, als carrers de tres o més carrils limitaran la velocitat d’un carril i pintaran bicicletes per avisar de que tenen prioritat.
El futur de la bici a Barcelona sembla que passa per no fer més carrils bici. Els carrils bici del Carrer Aragó i del Passeig de la Zona Franca serà l´últim que es faci en aquest mandat.
Sabem que en aquest mandat no es farà el carril bici de la Via Augusta i de les demandes del Passeig Maragall o l’Avinguda Madrid no se sap res.
Falta votar el pla de mobilitat
El pla de Colau i Collboni ha estat anunciat però encara no s’ha debatut ni votat. Segons diuen, la intenció és que l’ús de la bici creixi un 130% fins 2024 i es redueixi l’ús del cotxe un 25%. Això vol dir que l’ús diari de la bici pujaria fins al 5% dels trajectes amb uns 420.000 viatges diaris.
Trias va proposar-ho el 2013
L’alcalde Trias ja va proposar el 2013 que bicicletes i cotxes compartissin espai. Apostava per un canvi de mentalitat dels cotxes i es posava com a exemple a ell mateix. Va afirmar que “els cotxes em toquen el clàxon perquè vaig a poc a poc, però s’hi han d’acostumar“.
L’oposició del PSC encapçalada pel regidor Jordi Martí s’hi va oposar perquè “la infraestructura per la bici només és útil si està segregada”. A més, va considerar que era l’anunci de que no farien més carrils bici.
Vuit anys després és Rosa Alarcón del PSC qui presenta el mateix pla que Trias.
Queixes dels ciclistes i dels Comuns pels pla de l’Ajuntament
La resposta del BACC en representació dels ciclistes no s’ha fet esperar. En una piulada a Tuiter han mostrat “l’enorme prsocupació pel pla de mobilitat” perquè la consideren “garantia de fracàs”.
#BACC | Traslladem la nostra enorme preocupació al #pactemobilitat i a la regidora @rosaalarcon per aquesta proposta, ja que és garantia de fracàs. Demostra una incompetència en matèria de promoció de la #bicibcn que no pot passar desapercebuda 👇https://t.co/jEHMUStiKz
— Bicicleta Club de Catalunya #RecuperemLaCiutat (@bacc_cat) December 2, 2020
Per sorpresa de tots, la regidora Janet Sanz de Barcelona en Comú ha expressat la necessitat de carrils bici segregats.
Barcelona ha de ser un ciutat plenament ciclable. Necessitem carrils bici segregats que donin seguretat per tothom.
— Janet Sanz (@janetsanz) December 2, 2020
❇️El nou Pla de Mobilitat Urbana diu que cal incrementar un 40% la infraestructura ciclista.
Això suposarà uns 100km nous de carril bici. pic.twitter.com/mOxncwx5NF
Model Madrid a Barcelona
La idea de fer conviure cotxes i bicis en carreres amples en un carril 30 s’ha fet a Madrid. El resultat és el poc ús de la bici perquè el resultat és el mateix que no fer res. Ho podeu veure en aquest vídeo: