Ada Colau enganya Bloomberg amb els carrils bici postconfinament de Barcelona

El mitjà conclou que Barcelona és una ciutat bike-friendly després de parlar només amb Adrià Gomila, director de Mobilitat de l’Ajuntament.

Segons l’article de Bloomberg, quan els barcelonins van sortir al carrer a mitjans del mes de Maig després del confinament es van trobar una ciutat transformada plena de carrils bici.

Adrià Gomila els ha explicat que els carrils bici es van fer mentre els barcelonins estaven tancats aprofitant que els carrers estaven buits.

L’article posa a Barcelona com un exemple mundial de com es pot transforma una ciutat en poc temps. 

Per il.lustrar-ho, posa els 21 quilòmetres de carris bici nous que s’han fet pel coronavirus a l’alçada dels 150km addicionals de Roma, els 94 de Bologna, els 77 de Lisboa o els 69 de París.

L’any 2019 va acabar amb 211 quilòmetres de carril bici a Barcelona després de dos anys de no fer-ne cap.

La realitat

El 14 d’abril es va acabar el confinament total i va començar la represa només amb les activitats essencials. El 25 d’abril l’ajuntament va anunciar que faria 21 quilòmetres de carril bici , dels quals 2.5 quilòmetres són un carril bici compartit amb el bus. 

Fins el 28 de juliol no han donat per fets tots aquests carrils amb la inauguració dels 500 metres del carril bici de de Via Augusta. Això és tres mesos després d’anunciar-los.

Per fer el reportatge els de Bloomberg només han parlat amb un responsable de l’Ajuntament. Per això, alguns usuaris de Twitter els han retret que no preguntessin als ciclistes i els han recordat que Barcelona està molt lluny d’altres ciutats d’Europa i del món.

Mentre Barcelona actuava amb lentitud a totes les ciutats de França es van preparar carrils bici provisionals per l’obertura de l’11 de juny. A ciutats com Montpellier van muntar carrils provisionals durant el confinament per facilitar desplaçaments als sanitaris.

Cap ciutat europea va tancar els serveis de bici compartida excepte les espanyoles; a Barcelona el Bicicng va reobrir el 23 d’abril i la resta ho va fer durant els següents dies.  

Les enquestes

Segons l’últim Baròmetre de l’Ajuntament el 57% dels barcelonins estan a favor de fer més carrils bici. És una dada poc creïble si coneixem la realitat i si tenim en compte la possible manipulació de l’enquesta en altres àmbits.

Nous carrils

Tot i això, per la tardor s’esperen 8 quilòmetres més amb els carrils bici anunciats al Carrer Aragó i al Passeig de la Zona Franca. Alhora, segueixen les reivindicacions de carrils bici a Passeig Maragall o a l’Avinguda Madrid. 

A Barcelona encara falta molt per arribar al nivell de Paris, Londres o Amsterdam i com diu Gomila “cada nou pas genera rebuig”.