75 quilòmetres més de carrils bici a Granada i 50 a Màlaga

Els ajuntaments del PP fan seva la proposta de les esquerres de fer carrils bici a tots els carrers on es pugui.

L’alcalde de Granada ha declarat que els conductors han de saber que els cotxes perdran privilegis.

Granada i Màlaga han entrat aquest divendres a la fase 1 i això implica que la mobilitat augmentarà. Com a la resta de ciutats del món, es preveu un rebuig al transport públic i un augment de l’ús del cotxe. Per evitar-ho, dilluns al matí hi apareixeran carrils bici que s’afegiran als 15 que ja tenen a Granada i als 40 de Màlaga.

Urbanisme tàctic

Els plans porten setmanes en estudi i s’instal.laran durant el cap de setmana amb elements provisionals. En ambdues ciutats la voluntat és convertir-ho en permanent. El regidor de mobilitat de Granada, César Diaz, ha explicat que s’estudiaran els resultats i es faran els canvis necessaris abans de fer-los permanents. De totes maneres, el compromís és iniciar una nova fase en la mobilitat on el cotxe perdi protagonisme en favor del transport públic i la bicicleta.

51 quilòmetres pel vianant a Granada

L’altra pota del pla pel desconfinament és donar més espai al vianant per garantir la distància social. Per això, es reservaran 51 quilòmetres a Granada pel vianant amb l’ampliació de voreres i talls de carrers. Aquests espai també seran aptes per la bicicleta i el patinet que en total guanyaran 125 quilòmetres.

El pla està pensat per dotar de rutes segures la ciutat per moure’s cap al centre d’una manera ordenada i sense aglomeracions.

Limitacions al cotxe

El cotxe perdrà espai però, a més, a Granada es limitarà la velocitat a 30km/h ,a 20km/h i a 10km/h segons els casos. El resultat és que no quedarà cap carrer on es pugui anar a més de 30km/h. La limitació de 10km/h es posarà en carrers estrets on el pas de vehicles estarà permès algunes hores al dia però la prioritat la tindrà el vianant. El cotxe perdrà espai per circular però també per aparcar perquè l’espai per fer carrils bici es traurà d’aparcament al carrer.

Relacionat:  Un treballador del metro de Londres evita el robatori d’una bicicleta

A Màlaga, la limitació de 30km/h es posarà al carril dret dels carrers de més de dos carrils que no tinguin carril bici. Amb això es busca que els ciclista pugui circular per la calçada amb més seguretat.

La idea del regidor de mobilitat de Granada és que el cotxe només serveixi “per anar per la carretera”. Tot aquest pla també està pensat per reduir els alts nivells de contaminació de la ciutat i que fa augmentar el risc de contagi.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *